APPLIED SCHOLASTICS: Tilbyder millioner af mennesker redskaber til at lære

APPLIED SCHOLASTICS:
TILBYDER MILLIONER AF MENNESKER REDSKABER TIL AT LÆRE

Næsten halvdelen af alle voksne amerikanere – 90 millioner mennesker – er funktionelle analfabeter. Otte millioner elever er blevet stemplet som ”indlæringshæmmede,” hvilket man håndterer med receptpligtig medicin. Mens myndighedernes, virksomhedernes og skatteborgernes udgifter til denne krise løber op i milliarder af dollars, er de menneskelige omkostninger uoverskuelige.

L. Ron Hubbard erkendte systemets mangler allerede i 1950’erne og udviklede en egentlig ”teknologi” til indlæring ved hjælp af hvilken, man kan lære sig et hvilket som helst emne. Disse undervisningsmæssige gennembrud kaldes under et for studieteknologi, og de giver studerende på alle alderstrin og uddannelsesniveauer den ingrediens, som den moderne undervisning mangler – nemlig at lære, hvordan man lærer.

I mere end tre årtier var indførelsen af studieteknologien i skoler og universiteter i høj grad afhængig af den græsrodsindsats, som blev sat i værk af undervisere, der arbejdede for Applied Scholastics. I dag er denne græsrodskampagne en verdensomspændende bevægelse, som udgår fra Applied Scholastics Internationals hovedkvarter og undervisningscenter. Dette undervisningscenter, der ligger på 75 tønder land og blev indviet i 2003, ligger i Spanish Lake-distriktet ved St. Louis i Missouri.

Visionen om at skabe et sådant center, hvorfra studieteknologien kan gøres bredt tilgængelig for undervisere resulterede i 830 Applied Scholastics-grupper (over dobbelt så mange som der blev oprettet i de foregående 30 år). Desuden er lærere fra 67 nationer nu blevet undervist i studieteknologien, og det inkluderer undervisere fra Indien, Japan, Palæstina og Swaziland. Disse lærere vil derefter undervise kolleger og studerende i den samme teknologi, og antallet af dem, der har haft gavn af studieteknologien siden indvielsen, løber således op i 31 millioner mennesker.